مجله همه چیز

محل درج آگهی و تبلیغات
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه 4 خرداد 1402 توسط همه چیز


پس از هر عمل جراحی یا عمل سرپایی، بیمار باید حواسش باشد که روند بهبودی را تسریع کند و بهترین نتیجه را بگیرد. کاشت مو از این قاعده مستثنی است. به عبارت دیگر، برای بهبود سریعتر و گرفتن بهترین نتیجه از کاشت مو، مواردی مانند آنچه بعد از کاشت مو بخوریم، نحوه دوش گرفتن و شستشو بعد از کاشت، نحوه شستشوی سردرد، رابطه زناشویی، نحوه شستشو وجود دارد. پس از پیوند بهترین باشد. داروها و اینکه بعد از پیوند چه بخوریم


توصیه های بعد از کاشت مو

جلوگیری از تورم: برای جلوگیری از تورم، شب اول پس از کاشت، کمپرس یخ را روی پیشانی قرار دهید. اگر سینوزیت دارید این کار را نکنید. برای انجام صحیح این کار، می توان آن را هر ساعت به مدت 20 دقیقه انجام داد. توجه داشته باشید که هر بار باید یخ را حداکثر ۱ دقیقه روی پیشانی خود نگه دارید.

استراحت و خواب بعد از کاشت مو: توصیه می کنیم روز بعد از کاشت مو استراحت کامل داشته باشید. برای خواب مناسب، دو بالش زیر سر خود قرار دهید تا سرتان زاویه 30 درجه داشته باشد. ترجیحاً طوری بخوابید که سینه و شکم رو به بالا باشد. اگر نمی توانید در این حالت بخوابید، به پهلوی راست یا چپ بخوابید. توجه داشته باشید که خواب کافی برای ادامه روند بهبودی و رشد مو مهم است.



باز کردن بسته بندی: بهتر است بسته بندی را به کلینیک کاخ سفید بسپارید. اگر شرایط لازم برای بلند شدن برای باز کردن باند را ندارید، دستورالعمل ها را دنبال کنید. ابتدا کلاه توری را که سرجی فیکس نامیده می شود از سر خود بردارید. سپس ناحیه بین موهای پیوند شده و ترمیم شده را در کنار گوش برش دهید و بانداژ را با دقت از ناحیه ترمیم شده جدا کنید. برای محل کاشت، لایه های بالایی را به آرامی جدا کنید و سپس روی لایه های زیرین متصل به محل کاشت مقدار زیادی آب بریزید و صبر کنید تا لباس ها کاملا خیس شوند. پس از حدود 15 دقیقه، پانسمان را با دقت از ناحیه کاشته شده جدا کنید.

تغذیه بعد از کاشت مو: مصرف ویتامین ها در صبح بعد از کاشت مو همراه با صبحانه توصیه می شود. مایعات و میوه های حاوی ویتامین C مانند آناناس و پرتقال را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برای دریافت دستورالعمل کامل تغذیه پس از کاشت مو اینجا را کلیک کنید.

داروهای بعد از کاشت مو: در صورت تجویز پزشک، سفالکسین را هر 6 ساعت یکبار و قرص روی را به طور مداوم مصرف کنید.


شستن سر، سیگار کشیدن و ورزش کردن

پس از بازکردن لباس، پس از کاشت، نواحی گفته شده را با اسپری مخصوص اسپری کنید، بهتر است هر چند ساعت یکبار انجام شود. انجام این کار هنگام خواب ضروری نیست.

پس از برداشتن پانسمان سر با اسفنج آغشته به کف مناسب شامپوی کاشت مو، روزی ۲ بار به صورت عمودی به آن ضربه بزنید. این ضربه نباید اسفنج را به سر فشار دهد. در نظر داشته باشید که این شستشو نباید به صورت ماساژ یا حرکات دایره ای باشد و شستشو با دوش مستقیم انجام نشود. توصیه می شود این کار را دو بار در روز به مدت دو هفته انجام دهید تا زمانی که دلمه به طور کامل از بین برود. در این مدت، ناحیه موهای کاشته شده را چندین بار در روز با آب معمولی مرطوب نگه دارید.

از هفته سوم پس از کاشت می توانید روزی یک بار آن را بشویید. می توانید بازوهای خود را بالای سر خود دراز کنید (فقط در یک جهت). برای این کار به آرامی کف دستان خود را روی پوست سر بکشید و اجازه دهید پوسته های به دست آمده خود به خود از بین بروند. به طوری که هیچ جای زخم وجود ندارد. پس از کاشت، هر هاگ باقیمانده ممکن است عفونی شود. با ناخن دست نزنید. برای اطلاعات کامل در مورد نحوه شستشو و استحمام بعد از کاشت مو به صفحه جداگانه این موضوع مراجعه کنید: شامپو زدن بعد از کاشت مو



استعمال دخانیات: همانطور که در دستورالعمل قبل از کاشت مو آمده است، سیگار و قلیان تا سه هفته پس از کاشت مو ممنوع است.

مصرف مشروبات الکلی: مصرف مشروبات الکلی تا یک هفته پس از کاشت ممنوع است. زیرا باعث ایجاد تغییراتی در سیستم گردش خون طبیعی می شود و اثر داروهای بیهوشی را کاهش می دهد.

ورزش: تا یک ماه پس از کاشت مو از ورزش های حرفه ای و شنا، کشتی، کوهنوردی و ... خودداری کنید. از ورزش های سنگین مانند

مراقبت از مو: از صاف کردن، فر کردن و سشوار خودداری کنید. پس از یک ماه، فقط می توانید موهای خود را در یک جهت شانه کنید.

رنگ کردن مو: اگر نیاز به رنگ کردن مو دارید از ماه ششم این کار را انجام دهید.

شامپو: از شامپوی تایید شده برای شستشو در عرض یک ماه پس از کاشت استفاده کنید. پس از آن می توانید با پزشک خود مشورت کنید تا از شامپوی مناسب برای پوست سر خود استفاده کنید

ریزش مو بلافاصله پس از کاشت - موهای کاشته شده ممکن است در عرض یک هفته تا یک ماه پس از کاشت شروع به ریزش کنند، اما نگران نباشید. این روند کاملا طبیعی است و پس از مدت ذکر شده موها دوباره رشد خواهند کرد. لکه های قرمز روی ناحیه تنظیم شده ناپدید می شوند. با این حال، برای برخی افراد، انزال می تواند تا شش ماه طول بکشد. اما اگر بعد از شش ماه موهایتان ریزش کرد، حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

بی حسی سر بعد از کاشت مو می تواند تا اوایل ماه ششم ادامه داشته باشد. در ماه های اول اگر در ناحیه کاشته شده بی حسی داشتید جای نگرانی نیست.



استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

ممکن است بعد از کاشت مو این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می توان از کلاه استفاده کرد یا خیر؟

از آنجایی که موها پس از کاشت بسیار حساس و ضعیف هستند، باید مراقبت های توصیه شده انجام شود تا از نتیجه مطلوب کاشت منحرف نشود.

استفاده از کلاه ایمنی حداقل توصیه می شود زیرا فشار می تواند باعث ناپدید شدن فولیکول ها شود. در صورت لزوم از هفته اول می توان از کلاه های شل برای جلوگیری از فشار هوا به مو استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: https://payju.ir/content/لیست-کلینیک-های-کاشت-مو-در-شیراز


.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک | قدرت : بلاگ یو
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]